69th President of the United States II

There are 14 replies in this Thread which has previously been viewed 151 times. The latest Post (February 3, 2026 at 10:08 PM) was by U.S. Congress.

• PresidentSmall.png ViceSmall.png

INAUGURATION OF THE 69TH PRESIDENT AND 74TH VICE PRESIDENT OF THE UNITED STATES

February 1, 2025 – 11 AM

West Front, Capitol, DC

Arrival of the Vice President – “Hail Astoria”

Hon. Mortimer Stone

Arrival of the President – “Hail to the Chief”

Hon. Muracio Scriptatore

Call to Order

Hon. Elizabeth Thorndike

President pro tempore of the Senate

The National Anthem

United States Army Choir

☆ ☆ ☆

The Vice-Presidential Oath of Office

administered to

Hon. Mortimer Stone

by

Hon. Eleanor V. Monroe

Associate Justice of the United States

The Vice-Presidential Anthem — “Hail Astoria”

United States Marine Corps Band

☆ ☆ ☆

The Presidential Oath of Office

administered to

Hon. Muracio Scriptatore

by

Hon. Alricio Scriptatore

Chief Justice of the United States

The Presidential Anthem – “Hail to the Chief”

United States Marine Corps Band

☆ ☆ ☆

Inaugural Address

by the President of the United States

• Handlung

Nachdem sich die Gäste eingefunden haben, ertönen vier Ruffles and Flourishes. Im Anschluss ertönt die altbekannte, tiefe Männerstimme über das Lautsprechersystem.

Ladies and gentlemen, please welcome the Vice President of the United States, The Honorable Mortimer Stone.

Handlung

Anschließend ist die Hymne “Hail Astoria” für den Vizepräsidenten zu hören.

• Handlung

Nach dem Verlinken des ersten Applauses meldet sich die Stimme zurück.

Ladies and gentlemen, please welcome the President of the United States, The Honorable Muracio Scriptatore.

Handlung

Anschließend ist ein “Hail to the Chief” für den Präsidenten zu hören.

• Handlung

Zum wiederholten Male dürfte Elizabeth die Amtseinführung eines Präsidenten moderieren und im Namen des Kongresses die Anwesenden zur Ordnung rufen. Der Präsident hatte seine Wiederwahl geschafft und der demokratische Kandidat erneut unterlegen. Die Pflicht blieb trotzdem die Selbe: Unparteiisch für die Vereidigung des Staatsoberhauptes sorgen.

Mister President,

Mister Vice President,

Distinguished guests,

Ladies and gentlemen,

Welcome to the inauguration of the 69th president of the United States, second term, which is hereby called to order.

Es ist mir eine Ehre, erneut eine Amtseinführung auf den Stufen des Kapitols eröffnen zu dürfen. Ich darf sie nun bitten, sich für die Nationalhymne, dargeboten vom United States Army Choir, zu erheben.

sigthorndike.png

Senator of Serena | D-SE

Attorney at law | Thorndike, Arroyo & Ming-No [dormant]

trophyImage-8.png

• Handlung

Nachdem alle Bereitschaft signalisiert hatten und sich aufgestellt haben, baut sie sich vor dem Vizepräsidenten auf.

Please raise your right hand and repeat after me:

Ich, Mortimer Stone, gelobe feierlich, dass ich die Verfassung der Vereinigten Staaten getreulich einhalten, bewahren und verteidigen und meine Amtspflichten nach bestem Wissen und Gewissen erfüllen werde.

sig_monroe.png

Associate Justice of the Supreme Court of the United States of Astor

Professor emeritus of Constitutional Law, Agnus Dei Law University

• Handlung

Auf die Familienbibel leistet Mortimer seinen Eid:

Ich, Mortimer Stone, gelobe feierlich, dass ich die Verfassung der Vereinigten Staaten getreulich einhalten, bewahren und verteidigen und meine Amtspflichten nach bestem Wissen und Gewissen erfüllen werde.

Mortimer Stone (R-LA)
    74th Vice President of the United States
    Former Speaker and Member of the U.S. House of Representatives

In a democratic state, it is not only to say what doesn't matter, but to say what does.

rep_la.png

• Handlung

Sitzt bei den ehemaligen Präsidenten

:applaus

Signature5edfaf6cc5916.png

59th President of the US

Special Advisor to the President

former Lieutenant Governor of Laurentiana

former State Councillor of Tribal Affairs of the state of Laurentiana
    former Governor of Laurentiana
    former Speaker of the General Court

Silver medal winner at the 2025 micronational olympic winter games

I'm on AstorWiki

• Handlung

Nach Verhallen von Beifall und Musik meldet sich die Stimme erneut.

Please remain standing as The Honorable Alricio Scriptatore, Chief Justice of the United States, administeres the oath of office to the President-elect Muracio Scriptatore.

• Handlung

Wie beim letzten Mal traten die beiden Brüder voreinander. Der eine, zweimaliger Präsident der USA und nun in die Robe des Chief Justice gekleidet. Der andere, amtierender Präsident und wiedergewählt in seinen zweiten Term. Die Frau des Präsidenten und Schwägerin des Chief Justice, hielt ihm die Familienbibel hin. Der Präsident legte die Hand darauf und hob die andere. Die tiefe Stimme des Richters hallte über die Tribünen.

Sprechen Sie mir nach: Ich, Muracio Scriptatore, gelobe feierlich, dass ich die Verfassung der Vereinigten Staaten getreulich einhalten, bewahren und verteidigen und meine Amtspflichten nach bestem Wissen und Gewissen erfüllen werde.

scriptatore.png

Chief Justice of the Supreme Court of the United States of Astor

13th and 24th President of the United States of Astor

Bearer of the Presidential Honor Star

Former Governor of New Alcantara
    Theta Alpha Member

seal-supreme-klein.gif

• Handlung

Staatsmännisch baute er sich vor seinem Bruder auf, nicht, ohne ihm ein freundliches, fast linkisches, Lächeln zu schenken.

Ich, Muracio Scriptatore, gelobe feierlich, dass ich die Verfassung der Vereinigten Staaten getreulich einhalten, bewahren und verteidigen und meine Amtspflichten nach bestem Wissen und Gewissen erfüllen werde. So wahr mir Gott helfe!

sig_mscriptatore.png

PresidentSignatur.png

Former Senator of the Free State of Alcantara | R-AL

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!